PISSARRA DIGITAL INTERACTIVA

CONEIXEU LA PISSARRA DIGITAL INTERACTIVA?


La seva definició és: f. (tecno) sistema tecnològic, generalment integrat per un ordinador, un videoprojector i un dispositiu de control, com un punter, que permet projectar en una superfície interactiva continguts digitals en un format idoni per a la visualització en grup. Es pot interactuar directament sobre la superfície de projecció.


Cada cop es parla més de les Pissarres Digitals Interactives dins les aules i la seva integració com a eina del docent. Quins són els motius pels quals es recomana utilitzar-la?

És més ràpid que la pissarra no interactiva perquè no perds temps en anar al teclat, mecanografiar, usar el ratolí, escrius quan vols, per tant també és molt còmode.

Ofereix mantenir un millor contacte visual amb la resta del grup.

Permet al mestre canviar l’ubicació dels alumnes per tal que les classes siguin més cooperatives i motivadores pels alumnes.

Pots subratllar allò que vols destacar de manera immediata i corregir-ho sempre que vulgui.

Quan els alumnes escriuen a la PDI treballen la psicomotricitat fina i per tant treballen un requisit molt important a l’aprenentatge de la lectoescriptura.

Hi ha eines com zooms que faciliten les explicacions del mestre i redueixen temps en buscar exemples i que tots els alumnes els vegin.


Com podem veure les PDI‘s obren un nou món dins les aules al oferir tot un ventall de noves possibilitats tant en continguts com en procediments. Però no tot el que té és positiu. Quines són les seves desavantatges?

Cal que el mestre que la utilitza tingui uns mínims coneixemens relacioants amb les NNTT per tal de saber utilitzar el software associat.

Requereix que l’aula on s’utilitzi proporcioni una bona lluminositat, i que la superfície on s’exposi permeti una bona resolució de la pantalla.

És un material car, i per tant no assequible per a totes les escoles sinó és amb el suport del departament o subvenció privada.

Cal donar un bon manteniment a la pissarra, per exemple cal anar substituint les làmpades quan es fonen (i són cares, referint-nos al punt anterior).


Nosaltres creiem que les PDI són una eina molt útil i que sempre que se sap fer anar millora la classe. Primer perquè permet una major interacció entre l’alumne i el mestre amb la pissarra i entre ells, també perquè resulta motivador treballar amb aquesta pissarra, tant pel mestre com per l’alumne.

Sabem però, que no tot el professorat que exerceix coneix les NNTT i que potser no sap fer un bon ús de la PDI, però animem a tots aquests mestres i els futurs a que s’impliquin en el coneixement i funcionament de les NNTT dins les aules perquè ofereixen la possibilitat de treballar de manera diferent amb els alumnes i faciliten les classes, per exemple la interacció directa permet estalviar temps.

Mercè, Núria, Yolanda i Laura


Per a més informació podeu visitar les següents webs:

http://ca.wikipedia.org/wiki/Pissarra_digital

http://www.amolasmates.es/pizarra_digital/Tutorial%20ebeam.pdf

http://www.educa.jccm.es/educa-jccm/cm/revistaIdea/tkContent?pgseed=1208264828619&locale=es_ES&idContent=12816&textOnly=false

http://phobos.xtec.cat/tic-lle/?q=taxonomy_menu/7/18



Deixa un comentari